Thursday, July 3, 2008

Jalinkan Persahabatan Menggunakan Google Orkut

Orkut adalah perisian rangkaian sosial. Ia digunakan untuk mendapatkan kawan baru serta mengekalkan rakan. Dalam perisian ini anda boleh masukkan gambar serta maklumat aktiviti sosial yang anda lakukan. Dengan cara itu anda dapat berkongsi maklumat dengan rakan anda.

Ramai orang telah menyertai tapak ini. Bilangannya adalah yang kedua selepas MySpace. Kebanyakan ahli Orkut barasal dari India dan Brazil.

Buku ini menjelaskan cara untuk mendaftar dengan Orkut, memasukkan maklumat profil, mendapatkan kawan baru, serta aktiviti lain yang berkaitan.

Buku ini telah berada di pasaran. Dapatkannya sekarang.



Tajuk buku: Jalinkan Persahabatan Menggunakan Google Orkut
ISBN: 978-967-5065-37-8
Harga: RM30
Buku ini boleh didapati dari kedai buku di tempat anda. Atau hubungi pengarang (iskandar.abdulrashid@gmail.com) untuk pesanan.


Saudara Othman Sirat dari Ulu Tiram telah kembangkan rangkaiannya dengan mendaftar dengan Orkut. Beliau gunakan tapak ini sebagai tapak untuk menjual barangan yang dihasilkan oleh keluarga terutamanya kuih tiram. Beliau juga ada membuka kelas bagaimana untuk menfaat Google Orkut. Sekiranya saudara berada di kawasan berdekatan, sila hubungi beliau untuk mengetahui cara untuk memperkembangkan bisnes menggunakan Google Orkut. Nombor telefon beliau, +60197658574.

No comments: